dinsdag 3 juni 2014

Dag 11, zwaar!

Vanmorgen op tijd er uit. Vannacht slecht geslapen, wie bouwt er een camping pal aan een spoorlijn. Had gehoopt dat er 's nachts geen treinen reden, mis dus. In de tent voel ik de grond schudden. Ook is dit volgens Rob de doevdoev stad van Zweden. De hele nacht door hoor je gedreun van wat sommige mensen muziek noemen. Een beetje brak breek ik de boel op. Gisteren baalde ik een beetje van de gravel wegen. Je kunt er niet goed op fietsen, maar ze gaan wel door de meest schitterende landschappen. Ik zit dan ook te twijfelen wat ik ga doen. De geplande route met risico op gravel, of de E45, saaier, drukker, maar wellicht makkelijker kilometers maken. Ik kies, achteraf fout, voor de geplande route. Dat dit fout is merk ik aan het eind van de ochtend, als ik 3/4 op gravel heb gereden met een gemiddelde snelheid van net iets meer dan 10km/h... en al behoorlijk kapot ben. Maar het landschap is fantastisch! Ik besluit zo snel mogelijk naar de E45 te fietsen, in de hoop vanmiddag nog iets te kunnen inlopen. Dat lukt niet, er volgen een paar erg lange klimmen. Zo lang dat ik zelfs af en toe naast de fiets loop om even iets anders te kunnen bewegen. Net voor 18.00 kom ik op de camping aan. Echt goed kapot. Tentje neergezet, gegeten, gedoucht, nu blog bijwerken. Plaatsje heet Malung. Morgen kijken we verder.

1 opmerking: